17 mei

Leiderschap vs burn-out

by Wendy Stippelmans – Savoir BV

Wie een groot gevoel van verantwoordelijkheid draagt, altijd goed presteert, steevast elke deadline respecteert en soms zelf méér doet dan gevraagd, is doorgaans de ideale werknemer. Hij/zij lijkt het allemaal prima voor mekaar te hebben, biedt weinig weerstand, lijkt geen ondersteuning of aanmoediging nodig te hebben en geeft grenzeloos veel. Tot het plots hélemaal op is. Het bewust leren oog hebben voor de ‘ja-zegger’, ‘de pleaser’ of ‘de perfectionist’ in je onderneming, kan dus op zich al een wereld van verschil betekenen.

“De ‘pleasers’ en ‘perfectionisten’ onder ons, zijn de ideale werknemers.
Ze bezorgen nooit iemand last op de werkvloer. Tot het plots hélemaal op is.”

Als toegankelijk leider is het belangrijk om medewerkers te begeleiden, oog te hebben voor en te helpen om grenzen te stellen. Daarom is het van dusdanig belang dat je als leider zelf bewust bent van je eigen grenzen en/of valkuilen. Als leider beseffen dat iedereen zijn/haar grenzen op een ander niveau liggen maakt daar een gigantisch verschil.

Leave A Reply

Je e-mailadres zal niet getoond worden.